čtvrtek 25. července 2013

Výměna CCFL trubice v LCD monitoru

Když odejde v monitoru podsvícení, je levnější většinou koupit novej a nebo rovnou nový LCD panel. Ovšem u tohoto se mi nechtělo ani jedno, neboť je to velký 22". Našel jsem tedy CCFL trubice, pár asi za 4 USD z Čínské lidové republiky.
Demontován TFT panel z panelu rozvádějící světlo
Stačilo tedy se dostat k vadné CCFL trubici. To spočívá v celém rozebrání panelu, opatrném oddělení TFT panelu a poté se již dá dostat k trubicím, které jsou nasunuty na plexiskle pro rovnoměrné podsvícení.


Problém ovšem nastal, že nové CCFL trubice zcela nepasovaly, neboť měli příliš širokou izolační koncovku. Odřezal jsem tedy rohy plexi, zabrousil a problém byl vyřešen.
Nové CCFL trubice a plexi
Pro jistotu jsem vyměnil obě trubice v případě, že by jedna svítila více a druhá méně. Monitor je nyní opět jako nový. Staré trubice byly natolik vypálené, že se i odlomily v místě svých elektrod. To nové nedělají, protože jsou velmi pružné a není se tedy třeba bát, že by se při manipulaci zlomily.

1 komentář:

  1. Upřímně tohle bych asi nikdy nezkoušel. Jak na to tak koukám, tak mi ani nepřijde, že se to vyplatí. Ale tak jestli vy tvrdíte, že ano, tak prosím. Já teď pracuji na tom, že si navrhuji vlastní generátor QR kódů, tak jsem zvědavý, jestli se do toho nějak vpravím. Rád bych to pak v práci použil na správu skladového systému. :-)

    OdpovědětVymazat