pátek 5. července 2013

Čištění svodů, aneb jak na zabarvené svody jednoduše

Jistě každý leštič to zná - mám pěkně nablýskanou motorku, ale ty svody to kazí. Nejdříve bych chtěl podotknout, že svody pravidelně nečistím, vlastně vůbec (jenom po dešti nakonzervuji), ale potřeboval jsem je očistit, aby se rovnoměrně opalovaly spolu s novým výfukem.
Pickling Agent na teplem obarvenou ocel

K tomuto účelu jsem si našel čisticí přípravek, jenž funguje čistě na chemické bázi a jmenuje se Pickling Agent. Objednal jsem jej rovnou litrové balení, ať můžu případně popůjčovat, neboť cenový rozdíl od pidi balení je zanedbatelný. V praxi to funguje tak, že se přípravek nanese na houbu (třeba na nádobí) a poté se napatlá na svody uplně stejně, podobně jako se jarem myje nádobí. Nechá se chvíli působit (záleží na znečištění povrchu) a poté se setře suchým hadrem a povrch se případně ještě naleští (třeba silichromem).
V případě potřeby se akce opakuje vícekrát.
Nanášení přípravku
Bohužel jsem zapomněl nafotit, jak svody vypadaly předtím, takže je pouze vidět druhé nanášení přípravku. Nutno dodat, že přípravek odstranil ihned všechno napoprvé (včetně rzi) a ocel nechal klidnou. Podruhé jsem jej nanášel v naději, že odstraní i odřeniny na svodech od kamínků, které létají ze silnice.

Nanesený sajrajt
Setřený sajrajt (nahoře u kolena lze vidět původní stav)
Celá tahle akce trvala asi 10 minut. Inu, splnilo to svůj účet - svody se mi časem zabarvily rovnoměrně i s novým výfukem, takže to teď vypadá pěkně.
Tento přípravek je ideální pro choppristy a jiné rekreační jezdce, kteří párkrát za sezonu vyjedou z garáže se projet, a jinak svůj stroj stále leští a leští.

Vyčištěné svody a laďák IXIL
 Funguje to, kdyžtak je přípravek u mně k zapůjčení (vypotřeboval jsem jej asi 30 ml na celé svody).

Žádné komentáře:

Okomentovat