neděle 7. července 2013

Caprica dostala IXIL Silencer!

Dlouho jsem přemýšlel, zdali pořídit laďák či ne. Vždy odrazovala cena (kolem 14k za kus trubky je opravdu hodně). Nakonec mi ale v motoservisu Trávníček poradili španělskou firmu IXIL, která vyrábí krásné laďáky za nízké ceny a snaží se vyrovnat značkám jako je Leo Vince, Laser...
IXIL Silencer

Musím říci, že IXIL laďák má stejný zvuk jako Laser, a je navíc ještě přitom krásnější vzhledově a hlavně levnější. Podařilo se nám sehnat (nový) za cca 6k, což je neskutečně nízká cena.
V krabici přišel jak výfuk s úchytnou sponou, tak i návod na uřezání původní koncovky a taky redukce na zpětné připojení staré koncovky! Neuvěřitelně přívětivý přístup firmy k zákazníkům, tak to má být.

Lehce jsem pocítil změnu průběhu krouťáku kolem středních otáček (nastupuje rychleji), ale to nebyl hlavní důvod, proč sem si jej pořídil. Pointa je ta, že chci aby mě ostatní vozidla slyšela dříve, než mě vidí, neboť dnešní řidiči dříve slyší, nežli vidí...

Tohle vyústilo v experiment. Co takhle vyndat dB killer? Ten je tam kvůli homologaci, aby výfuk příliš neřval a prošel testy, aby bylo možné jej normálně používat na cestách. V česku je to jedno, ale třeba v takovém Německu nebo Rakousku vás policisté zastaví, dají hlukoměr ke koncovce a měří intenzitu hluku.
Vyndaný dB killer
Onen dB killer jsem tedy na test vytáhnul a vyzkoušel. Je pravda, že na místě to krásně vrní, při vytočení ještě více, ale když jedu mimo město běžnou rychlostí, tak intenzita zvuku je stejná jako s dB killerem ("měřeno" nezávislým pozorovatelem). Očividně zase tak moc netlumí. Vrátil jsem jej tedy zpátky.
Výfuk bez dB killeru - velká díra, nic víc

Žádné komentáře:

Okomentovat