neděle 7. července 2013

Big fire on petrol station...

Začalo to jako každý den - bylo hezky a Mick neměl co na práci. Tak jsme si řekli, že se pojedeme projet. Dali jsme si meeting na benzině, neboť bylo potřeba natankovat. Přijel jsem jako první, natankoval, zaplatil a celou tu dobu byl pozorován dvěma sličnými dívkami, jenž umývaly okna automobilům. No škoda, že nemám žádné okno.

Po chvíli dorazil i Mick a vypnul stroj, zatímco jsem si dával rukavice a helmu. Co se ovšem nestalo. Jak si zpátky sednul na svou Čezetu, tak pravým stehnem příliš přimáčknul kryt od akumulátoru, který se o něj zkratoval. No bylo to spousta dýmu a Čezeta musela rychle od stojanů pumpy, jinak by to byl parádní ohňostroj.
Nouzová náplast na akumulátoru

Mick urychleně sundal kryt, aby zkratu zabránil. Plech se ovšem tak rychle rozžhavil, že se málem propálil a Mickovi popálil nohu. Ihned jsem se chytil nouzové opravy - izolace pólu akumulátoru náplastí z lékářničky.

Další zastávka byla do mého "servisního střediska", aneb na místo, kde častěji je Caprica rozdělaná, nežli zaparkovaná.
Zjistili jsme, že zkrat šel přes kladný pól baterie přes rám motorky a tudy zpátky vodičem na záporný pól. Drát se zachoval jako pojistka (co mu také zbývalo při tom proudu xy ampér) a přetavil se.
Přemýšlení, co všechno za kabely vyměníme
Mick byl znalý kudy jaký drát vede, ale pájení raději přenechal mně. Zajeli jsme tedy koupit nový kabel na mojí mašině (ano, jeli jsme jako dva buzeranti).
Přepájení byla rychlovka, a do okruhu jsem přidal menší upgrade - autopojistku na 20A, kdyby se náhodou zkrat zase stal, tak ať se raději přepálí pojistka, nežli další fire...
Pájení oček na kabel
Poté přišlo i obroušení kontaktů v reflektoru (pro snížení přechodových odporů) a tím pádem zmenšení ztrát ve vedení a prakticky většímu světu žárovky.
To už nikdy nepojede!
A nakonec se povedlo. Za asi dvě hodiny jsme vyjeli na plánovanou vyjížďku. Byl jsem pochválen, že mi to jde lépe, nežli minulou sezónu. No dobře, ne přímo pochválen, ale přesná slova byla "Už se na tebe dá dívat". Njn, kolega jezdí od 5ti let a málem z něj byl velký závodník :)

Ready to GO!

Žádné komentáře:

Okomentovat