Dále po návratu do česka jsem přetáhl interval výměny oleje o 2000 km (má se měnit každých 6000 km).
Kamarád má velmi levný zdroj kvalitního oleje ELF 4T XT 10W50, tak volba byla jasná.
Starý olej Motul 5100 10W40 byl již značně tuhý a zralý na výměnu |
Kamarád dále říkal, že si každý tento typ oleje pochvaluje. Jako obvykle, zůstal jsem skeptický. Po natočení motoru a projížďce jsem ovšem okamžitě změnil názor. Motor je tižší, lépe jde do otáček a také se méně zahřívá (sahara se nepouští tak často).
Kvalita lepší než doporučený motul 5100, a cena menší (asi o 70 kč na litr). Jinší olej již nechci!
Ne, burčák to opravdu není! |
Já ho použil na jednu nádrž. Mašina jela o něco více, také byly více cítit vibrace (njn, větší výkon benzínu). Po vyjetí celé nádrže a natankování čistého benzínu je cítit zanedbatelné zlepšení, co se týče zátahu motoru.
Asi to už za ta léta pročistit potřebovalo.
Nový olej je ale bezpochyby výhra. Příště hlavně už nebudu přetahovat interval výměny. Motor je sice držák, ale na oleji bych ho opravdu 2x nezkoušel. Ať klučina vydrží co nejvíce :)
Tento komentář byl odstraněn autorem.
OdpovědětVymazatJá osobně tohle nechávám na servise. Ne že bych to nedovedl, ale
OdpovědětVymazatautoservis to má za chvíli hotové, udělá i filtry a většinou přijde ještě na něco, co by šlo udělat. Na to bych já třeba nepřišel. :) Jinak měnit po osmi tisících je už docela dost. :D Já nechávám měnit pravidelně každý rok před začátkem sezony, takže to vychází po nějakých 1 500 až 2 000 kilometrech. Jsem takový průměrný jezdec, takže to úplně nehrotím. :)
Právě výměnu oleje bych také potřeboval. Měl bych ale takovou otázku. Jak vybrat ten správný nový olej? Nikdy jsem toto nedělal a když jsem se díval jaké motorové oleje jsou k dispozici, tak jich je spousta. Nemáte nějaký tip podle čeho se třeba při výběru řídit? Díky. Pomohlo by mi to. :)
OdpovědětVymazat