úterý 21. srpna 2012

Výměna oleje po 8000 km

Před cestou do Itálie jsem nechal vyměnit novou řetězovku, protože starý řetěz už byl neúnosně vytahaný, že to neuvěřitelně škubalo. Nejnepříjemnější to bylo v zatáčkách. Investice byla tedy jasná.
Dále po návratu do česka jsem přetáhl interval výměny oleje o 2000 km (má se měnit každých 6000 km).
Kamarád má velmi levný zdroj kvalitního oleje ELF 4T XT 10W50, tak volba byla jasná.
Starý olej Motul 5100 10W40 byl již značně tuhý a zralý na výměnu

Kamarád dále říkal, že si každý tento typ oleje pochvaluje. Jako obvykle, zůstal jsem skeptický. Po natočení motoru a projížďce jsem ovšem okamžitě změnil názor. Motor je tižší, lépe jde do otáček a také se méně zahřívá (sahara se nepouští tak často).
Kvalita lepší než doporučený motul 5100, a cena menší (asi o 70 kč na litr). Jinší olej již nechci!
Ne, burčák to opravdu není!
Dále jsem se rozhodnul pročistit palivovou soustavu a to tak, že jsem do nádrže k benzínu přilil aditivum BERNER. Zvýší to oktanové číslo benzínu a pročistí karburátor, trysky, čerpadlo, ba dokonce i spalovací prostor v motoru! Kamarád dělal GO svého motoru a vrchol pístu byl totálně čistý (používá toto aditivum cca 2x do roka).
Já ho použil na jednu nádrž. Mašina jela o něco více, také byly více cítit vibrace (njn, větší výkon benzínu). Po vyjetí celé nádrže a natankování čistého benzínu je cítit zanedbatelné zlepšení, co se týče zátahu motoru.
Asi to už za ta léta pročistit potřebovalo.

Nový olej je ale bezpochyby výhra. Příště hlavně už nebudu přetahovat interval výměny. Motor je sice držák, ale na oleji bych ho opravdu 2x nezkoušel. Ať klučina vydrží co nejvíce :)

Žádné komentáře:

Okomentovat