Kolega Mick, když viděl, že jsem si pořídil mašinu, tak si asi po 4 letech opravil také svoje žihadlo. Nejspíš mu to už chybělo :) Inu, a jelikož stroje nemají stát v garáži pod plachtou, ale má se na nich jezdit, tak jsme si dali delší vyjížďku po zdejších špagetách. Trasa
zde.
|
Zamyšlení se, proč to nejede |
Dojeli jsme do půli plánované trasy, na autobusové zastávce v Držkové jsme vypli mašiny a čekali, než autobus vyjede následující kopcovité zatáčky, aby nás nebrzdil.
Potom Mick nakopnul svůj ďábelský stroj a vyrazil. Já otočil klíčkem, zmáčknul starter button a zhasla celá motorka.
|
Studování schématu, kde je asi chyba?! |
Asi půl hodiny jsem kolem toho běhal, studoval schéma, kde může být chyba a stále argumentoval tím, že japonská motorka nemůže mít problémy s elektřinou, protože ta se kazí pouze na italech, hlavně Ducati a Guzzi. Poté jsem začal být ale už zoufalý, protože symptomy nenasvědčovaly tomu, že je elektroinstalace vadná...
|
zoufalec... |
Vypadalo to na vadnou baterku, ale proč by z ničeho nic odešla? Zavolali jsme tedy dodávku na odtah a já jel v tandemu s Mickem. ČeZetu jsme přetížili asi o 20 kilo, ale vůbec jí to nevadilo. Zatáčky jsem si pěkně užíval, protože Mick to klopí jako ďábel.
|
Velký smutek za japonskou baterku |
Ještě ten večer jsem mašinu rozdělal a prošel do detailu celé elektro. Problém nalezen - v akumulátoru se po tolika letech provozu uklepaly elektrody, a šel teda vyhodit. V sobotu ráno se mi ještě podařilo sehnat ve Zlíně nový akumulátor značky VARTA.
|
Předražená VARTA, nechť slouží dalších 5 let minimálně |
K mému překvapení mi prodejce sdělil, že je to japonský akumulátor, protože VARTA motobateri nevyrábí, pouze odkupuje a dává na nich svou nálepku + navyšuje cenu za značku.
Borec dále říkal, že je naprosto normální, že se elektrody uklepou z chvíle na chvíli. Já si myslel, že je to iterativní proces, a akumulátor bude selhávat postupně (i když už v Itálii byly občas problémy se startem).
Ještěže se mi to nestalo tam...
|
Naháč! |
Když už jsem měl dolů tu kapotáž, vymontoval jsem i přední reflektor a svařil některé jeho části, které byly stále od mého velkého pádu rozbité a chrastily při přejezdu větších nerovností. Nyní nechrastí, spokojenost.
Nakonec jsem mašinu umyl a poté nastříkal silikonovým olejem a vyleštil. Leskne se jako nová :)
Zlatíčko moje =)
Zbytek fotek
zde.
Žádné komentáře:
Okomentovat