Karburátorová verze obsahuje jednoduché elektronické zapalování, které snímá otáčky klikové hřídele a podle toho mění časování svíček (jednotka obsahuje časovou mapu předstihů pro všechny převodové rychlosti stejnou). Jakmile ovšem jednotka dostane signál, že je zařazena 2 nebo 3, začne pracovat podle jinší mapy, která má opožděné časování. Dochází tak tedy k poklesu výkonu motoru, protože není správně "naladěn".
Kabely v krytce pod nádrží vlevo jsou určeny k úpravě |
Úprava je primitivní. V převodovce je snímač na neutrál, 2 a 3. Stačí tedy odpojit dráty k daným rychlostem, a řízení zapalování pojede stále podle default mapy.
Konektor od snímače se nachází pod nádrží z levé strany. Černý kabel je zem, modrý neutrál a červený dvojka, zelený trojka.
Konektor od snímače rychlostí |
Vytáhnuté a zaizolované kabely |
Testování probíhalo v dešti, několikrát mě ochvístl i kolem jedoucí kamion a přední válec ani jednou nevysadil. Narážím na namontovanou krytku proti vodě - funguje! Po přijetí do garáže jsem to zkontroloval - krytka od vody, bordelu etc., - hlava válce naprosto čistá.
Improvizovaná USB zásuvka |
Celý bastl i s USB konektorem jsem umístil pod sedadlo spolujezdce, takže pokud mi cestou chcípne mobil, hodím ho tam na nabití.
Je to provizorní řešení. Ve finále bude USB zásuvka i s držákem mobilu / GPS umístěna na brýlích vepředu a v palubovce budou integrovány digitální hodiny s tímto měničem. O tom ale až někdy příště, prozatím čekám než mi přijde z Číny mini červený displej, aby se vešel do palubovky a nebyl zbytečně ohavný...
Více fotek z úpravy ZDE
Žádné komentáře:
Okomentovat