pondělí 4. června 2012

Oprava SV650S po pádu

Po pádu byla rozbitá celá levá strana, tj. blinkry, zrcátko, kapotáž, řadička, stupačka, držák stupačky, kryt rozety a ohnutá řadicí tyčka v převodovce. Ta řadicí tyčka nemusela na výměnu, ale jelikož poškodila gufero, tak po zahřátí motoru začal kapat (a to hodně) olej. Nové gufero by bylo dočasné řešení, šla tedy i nová tyčka.
Dále byl motor, sání a karburátor plný oleje (bo asi 20 minut ležela na poli, než přispěchala pomoc na zvednutí - s jednou rukou bych ji nezvedl). To že olej natekl i do válců jsem poznal při startu, kdy se startér zasekl, jelikož nedokázal stlačit olej (ano, kapaliny jsou vskutku nestlačitelné).
Dohromady tato sranda (vyčištění, výměna gufera a řadicí tyčky) vyšla na 4.5k + 1k za svaření kapotáže.
Montování plexi

Po čase jsem však zjistil, že mám i špatný kloubový mechanismus v zrcátku a také že kryt rozety má jeden ze tří úchytů ulomený. Kryt rozety je z polyamidu 6 s přídavkem 30 % skelných vláken (označení PA6 30GF). Od bráchy jsem sehnal čistý PA6 a použil ho jako přídavný materiál při svařování obyčejnou páječkou. Drží to jako nové.
Zavařený úchyt
Pěkně to vypadat nemusí, protože je to schované pod motorem. Proto to vypadá tak, jak to vypadá.

U zrcátka byl větší problém a to ten, že na něm nebylo napsáno, z jakého materiálu je vyrobeno. Podle tavení to vypadalo na polypropylen, ale nechtěl jsem nic riskovat, a tak přídavný materiál jsem se rozhodl seškrábat z okolního prostoru. Nakonec to nebylo potřeba, protože stěny zrcátka jsou tak tlusté, že je stačilo pouze protavit.
Prasklý kloub
Po pár minutách tavení se všechno pevně spojilo. Ještě stačilo lehce zatřít odraný hliníkový držák zpět na černo, aby to tak nebylo do očí. Kdybych ještě zabrousil sváry, nešlo by to ani poznat.
Nyní již vím jak svařovat, takže příště si i kapotáž udělám sám (je z ABS).
Opravený kloub na levém zrcátku

Když už jsem byl u toho opravování, rozhodnul jsem se spravit zadní stupačky, protože nedržely svou polohu a pořád poletovaly.
Mechanismus spolujezdcovy stupačky
Rozebral jsem je tedy, a zjistil že je špatný aretační mechanismus, resp. aretační plíšek se dvěma dírami, do kterého zapadá kulička podle polohy, má prohnuté ohyby na stranách, a tak tedy různé v držáku stupačky při jízdě skáče, a stupačky padají.
Stupačka drží!
Stačilo narovnat do původní polohy, vyčistit, promazat a stupačky fungují jako nové!
Vyhlodaná guma
Dále si Tyf všimnul, že mám vyhlodané lízátko na řetěz (po 52k km se není čemu divit) a tak si stroj vzal do své péče. Na lízátko nalepil kus dopravníkové gumy (která už něco vydrží) a také dopnul a nakonzervoval řetěz.
Nová guma na lízátku
Inu, motorka je opět jako nová, a kdyby se nalakovala tak nepůjde poznat žádný pád. Avšak Haj-ji s Tyfem říkají, že stejně ještě minimálně 6x během sezóny spadnu, tak prý raději mám investovat do chráničů nežli do nového laku :)
Ready to GO!
Více fotek ZDE

Žádné komentáře:

Okomentovat