sobota 5. července 2014

Zářivka nad stůl

Při menším úklidu jsem našel zářivkový předřadník pro jednu zářivku a ke vší náhodě i nějakou 40 cm zářivku. Byl to jasný signál udělat z toho nějaké mini svítidlo. A jelikož světla na pájení není nikdy dost, tohle hi-tech svítidlo jsem umístil pod poličku s laboratorním zdrojem.
Kus dřeva, předřadník, patice a magnetický úchyt


Zespodu poličky (ocelová) mě překvapil magnet ze staré 5.25" disketovky - ideální na magnetický úchyt celého svítidla!
Magnet z 5.25" disketovky
Do konstrukce rotoru jsem vyvrtal tři upevňovací díry pro šrouby a přišrouboval na nosnou konstrukci (kus dřeva) zářivky. Stejně tak i patice pro zářivku, předřadník a objímku na kabel.
Komplet svítidlo
Dále jsem objevil dvoulinku i s vypínačem na kabel, ihned byl vyřešen systém zapínání.
Zářivka slouží dobře, osvěcuje hlavně prostor stolu kde je stín díky poličce.
Svítící zářivka pod poličkou



1 komentář:

  1. Taky jsem si teď nad pracovní stůl dával zářivku. A tohle hlavně proto, že jsem si začal stavět vlastní PC a víc se šťourat v telefonu, který jsem vyšpatnil. Prostě jsem se iPhonu podíval na zoubek, ale ty součástky jsou tak malé, že to bez kvalitního světla nešlo. I když teda výměna skla Apple Watch mě stále čeká u profíků. Na to si zatím sám netroufnu. ;-)

    OdpovědětVymazat