čtvrtek 7. března 2013

Sabaton útočí v plné síle - a to hned ze začátku roku!

Ve čtvrtek 7.3.2012 Prahu navštívili Sabaton ve jménu Swedish Empire Tour, a tak jsem se na to prostě musel jít podívat. Sice nejsem jejich fanoušek, nicméně maďarská předkapela Wisdom a švýcaři Eluveitie mě tam dotáhla.
Eluveitie mi původně do tohoto seskupení vůbec neseděli, a tak aby více zapadli, tak trochu přitvrdili. Málem jsem je nepoznal. Jako poslední hráli Inis Mona, přičemž mé srdce plesalo a já se jenom kochal (nejenom jimi, ale také té pěkné vysoké metalistky vedle mě :P).
Konec, Joakim s radostí sundal triko a vykroucel pot :D
 Wisdom, kteří započali koncert přesně ve 20:00 a do té doby pro mě moc neznámou kapelu, jsem si oblíbil. Hráli velmi dobře, a byli asi nejlépe nazvučení ze všech účinkujících (zpěvák byl neuvěřitelně příjemně slyšet). Inu, docela mě překvapilo, jak během deseti minut dokázali přestavět stage pro další vystoupení. Technici jsou prostě borci, ale u Eluveitie ten zvuk zpěváka mohl být lepší.

Noví kytaristi chytili horkou krev od Joakima =)
Ovšem co poté přišlo, mně naprosto vyrazilo dech. Joakim a celý Sabaton byli očividně ve velmi dobré náladě, jelikož po celý večer sršeli vtípky, dělali soutěž v rychlosti pití piva mezi diváky (stejně to vyhrál Joakim s časem 3 sekundy, a poté prohlásil, že jsme "fucking crazy czech people", bo jsme ho naučili pít pivo, a neustále vyžadovali soutěž v pití piva, místo toho, aby hráli :D).

Jeho český "poloviční původ" se projevil při jeho nádherné výslovnosti slov jako "pivo, ještě jedno pivo, kurva, Česká republika" apod. Myslím, že třeba song Far From The Fame (speciálně vytvořený pro Masters of Rock o Československu) spoustě lidem řekl jméno "Karel Janoušek", které do té doby skoro nikdo neznal.

Kluci hráli hlavně songy z posledního alba, jenž je zaměřeno na 30 letou válku, ale také některé postarší hitovky, také dokonce dali 3x publiku vybrat, co se má zahrát (vždy výběr mezi 2 písněmi), s tím, že se rozhodovalo podle intenzity řevu. Odhaduji, že nás v Incheba Areně mohlo být přes 2000 lidí.

Je vidět, že Sabatoni si koncert velmi užívali, o čemž svědčí to, že Joakim zpíval i jednou ve švédštině, prý abychom zakusili jeho rodný jazyk :)

Bylo to absolutně úžasné, protože si na nic nehráli, do ničeho se nenutili, takže o to byla atmosféra více pohodovější a spontánnější. A o to přeci jde!

Fotografie jsou zde od RayeRa, a zde od jeho známého, který fotil zblízka (moc dobré fotky).

Co říci na závěr? Ještě jedno pivo! :D

Žádné komentáře:

Okomentovat