úterý 12. února 2013

Univerzální řídící a komunikační systém WiCOM

Během minulého léta jsem byl konfrontován s dotazy, jestli by nebylo možné postavit bezdrátový komunikátor do helmy řidiče/spolujezdce, a komunikovat takto ve skupinové jízdě, nebo se spolujezdcem.
Dlouho jsem se do toho odmítal pustit (bo na netu existuje řešení asi za 2.5k do helmy), nicméně přes zimní nudu a přemýšlení jsem se do toho pustil.
Mé zařízení, pojmenované WiCOM (Wireless COMmunicator), by v první prototypové verzi mělo umožňovat realtime audio přenos mezi 2 helmami, tohle všechno na vzdálenost přes 1.5 kilometru (ve volném terénu) a s výdrží aspoň 10 hodin stálého kecání.
Více snad vyjadřuje následující propagační poster.
WiCOM propaganda poster
Celek by měl být uvnitř helmy, a na řídítkách bude dálkové ovládání (mute, kanál, hlasitost).

 Prodejní cenu bych rád stanovil na 1200 Kč a časem bych chtěl toto řešení rozšířit o BT připojení s mobilem / MP3, skupinové spojení (prototyp bude umožňovat pouze 2 lidi), bezdrátové nabíjení, dálkový ovladač na říditkách zobrazující stav akumulátoru, kanál, síla signálu a nastavení vstupů (mobil, mp3, gps...) a jejich priority.
U finální "univerzální" verze s bluetooth bych měl představu o konečné ceně tak 1.7k, aby to bylo konkurence schopné.

Uvidí se však, jak dopadne testování prototypové verze - hlavně co se dosahu a spolehlivosti týče.
První testování by mělo proběhnout někdy na začátku května, PCB jsou již ve výrobě a začíná práce na firmwaru.

Aplikace ovšem vidím velmi lákavé. Díky použité frekvenci bude signál kopírovat terén, a prakticky by komunikace měla fungovat bez problému i za horizonty. Tedy ideální na skupinové výlety v průsmycích, kde jindé technologie založené na BT selžou... Dále použití při výcviku jízdy na moto - instruktor může bez problému komunikovat s řidičem (myšleno při použití 2 motorek např. někde při offroud instruktáži).

Nakonec mám v plánu svou Capricu (adaptivně i ostatní stroje) obdarovat vyspělým kontrolním systémem, který bude fungovat i jako palubní počítač (pro stroje, jež jej nemají). Bude umět klasické věci jako počítání paliva, dojezdu apod., ale hlavně také bude obsahovat gyroskop s dataloggerem, GPS a GSM. Systém bude tedy fungovat i jako inteligentní alarm s upozorněním na SMS, polohou motocyklu a záznamem trasy s patřičným náklonem stroje. Na počítači si pak bude možné tuto jízdu vizualizovat a případně tak určit chyby při průjezdu zatáček.
Systém tedy využitelný i pro hi-tech výuku jízdy.

Toť asi vše. Levná a "dokonalá" zařízení na trhu chybí, tak se snažím tuhle díru zaplnit :)


Žádné komentáře:

Okomentovat