Je rozdělen na dvě části, první část je žlutý řádek 128x16px, poté následuje mezera, a zbytek pixelů je modrých.
OLED displej připájený na desku |
Tato knihovna je super v tom, že má kupu vlastních fontů, které jsem původně chtěl implementovat do vlastní knihovny. Ale zpětné inženýrství by mně zabralo příliš mnoho času.
Problém této knihovny je ten, že používá renderovací algoritmus pro snížení velikosti alokované RAM paměti (v tomto případě pouze 256B). Bohužel renderovací čas je asi 488 ms při použití 16 MHZ krystalu u AVR (odpovídá 16 MIPS). Ve skutečnosti tedy lze dosáhnout asi 2 FPS, což je naprosté plýtvání potenciálem OLED displeje!
Atmega32 nataktovaná na 32 MHz (už moc nestíhá FLASH paměť) |
Když zvážím, že větší fonty berou klidně i 12 kB FLASH paměti, tak se stejně při použití grafického displeje použije větší MCU, které mívají RAM o velikosti 2-8kB. Navíc cenově nejsou o moc dražší než jejich menší kolegové.
15 FPS při 14 MHz + běží měřící algoritmus |
Součástky pro měřicí desku |
Osazená měřicí deska |
Měřicí deska a deska s OLED displejem |
A proč vůbec všechno tohleto? Měřicí a řídicí technika je neuvěřitelná a drahá věda, tak zkouším levná řešení pro měřicí a řídicí aplikace (např. senzor vlhkosti na ebay vyjde asi na 2 USD a má přesnost +- 2 % RH). Ideální pro domácí meteostanici, případně inteligentní řízení domu (automatické vytápění, ventilace apod.). Senzor teploty DS18B20 je 12bitový s přesností +-0.5 °C na CELÉM jeho rozsahu. Jenom pro zajímavost - s kamarádem jsme ho proměřovali v teplotním rozmezí 16-42 °C (reference byl kalibrovaný rtuťový laboratorní teploměr) a odchylka nebyla žádná!
Nicméně s OLED displejem mám v brzké době plány - přívěskový přijímač motoalarmu a dálkové ovládání... Je na to ideální (nízká spotřeba, velikost a hlavně cena).
Žádné komentáře:
Okomentovat