sobota 22. září 2012

Praha a okolí

Začíná další semestr školy a tak je na čase se vydat na svoje koleje, potažmo do školy. Inu, a jelikož tehdy bylo docela pěkně, tak místo vlakem jsem nabalil věci na mašinu a jel na ní. Mimo dálnici, hezky po okreskách, neboť na dálnici bych asi nudou usnul.
zabaleno na cestu, ready to go

Cesta to byla poněkud strastiplná, jelikož byla zima a navíc zadní bagáž nekopírovala aerodynamiku motorky, takže se mezi mými zády a bagáží tvořily turbulence, které měly za následek, že mi táhlo na záda, konkrétně na ledviny. Po 60 km jsem to nevydržel, zastavil a dal si více hader na sebe a už to bylo OK.
Okresky byly fajn, jako obvykle, jenom před žďárem jsem si trochu více vychutnával jednu zatáčku, což se mi málem stalo osudné. Jelikož nemám zrovna v dobrém stavu tlumiče, tak se mi při klopení holčina celá rozhopsala, bo jsem zrovna natrefil na zvlněný asfalt. Inu což, dostal jsem se až za krajnici do pole. Naštěstí tam nebyla žádná škarpa, ani žádné velké nerovnosti, ale jenom obyčejná tráva. Podřadil jsem, trochu to vytočil ať neztratím moc trakce a chvíli jel tento menší offroud.
Lidé co jeli po silnici v autech, a já vedle nich po poli, se trochu víc divili. Stane se. Pak jsem to na nejbližší polňačce vzal zpátky na asfalt.
Těsně před prahou na nějaký benzince, z batohu číhají hlavně :))
Na koleje jsem tedy dorazil celý, aniž bych to po cestě položil nebo si jenom šáhnul nohama dolů. Vypadá to, že zkušenosti se začínájí konečně projevovat v praxi. Ovšem cestou se motor občas dusil, netáhnul jako dřív. S 13 tisíci kilometry se už prostě vzduchový filtr projevovat musí. A taky že jo. Dal jsem tam nový (2. tuhle sezonu) a motor zase táhne jako divej, až se ho bojím. Hm, a jak se tak dívám na ty kilometry, tak mě zase čeká výměna oleje, už třetí tento rok.

Asi o týden později jsem se vydal na tour kolem Prahy a okolí. Kouknul jsem se do Nového Boru, České Lípy, Rumburka a hlavně do motoklubu Pekelné doly. Cestou na nějaké silnici 3. třídy jsem potkal 2 čopristy, kteří tlačili mašiny. Inu, zastavil jsem tedy a zeptal se, kde je problém a jestli potřebují asistenci. Borec s holčinou byli trochu překvapení, ale nakonec z nich vypadlo, že jim prostě mašiny "chcíply", prej po otočení klíčku se nic nerozsvítí. Hmm, elektrika a já jsme jedna duše, tak jsem se pustil do práce. Borcovi jsem se pohrabal v drátech kolem baterky, nakonec jsem zjistil, že byla přepálená pouze pojistka. A jelikož jsem děsně paranoidní, tak u sebe vozím asi 5 kusů od každého typu. To samé i u slečny o motorkářky. Proč tomu tak bylo, nevím. Nicméně pak na mašinách spokojeně odjeli a já byl zase spokojený, že jsem něco dobrého udělal =)

Dále mě vždy lákaly, jak asi vypadají Slapy. Jsou daleko jenom pár desítek km, tak trasa byla jasná. Je tam příjemná silnice, občas zalátaná, ale i s mými tlumiči se to dalo na ní dost rozjet. Jenom bylo trochu více mokro. Vyzkoušel jsem si (úmyslně) jak moc to na mokré a studené vozovce drží. Drželo to kupodivu dobře.
Slapy
Holka jede jako divá!
Jelikož jsem byl na jih od Prahy, hlavou mi mrsklo "hmm, co takhle se zajet podívat na vystoupení Zputniku do Vimperka?". A taky se tak stalo. Sice bubeník Zputniku umí hrát asi jenom jeden rytmus, který pořád dává do každého songu, nicméně to, na můj vkus, vynahrazuje živá melodie, sexy zpěvačka (tu chci!) a fajn oddychovej text. Trochu mi tahle kapela připomíná visáče. Prostě klasickej punk, na kterým se člověk vyblbne.

Přes noc jsem nezůstával, bo jsem spěchal pracovat zpět do školy. Pěkný den, za 8 hodin čistého času 750 km, průměrná rychlost 94 km/h. Musím to omezit, tohle je špatně.

Žádné komentáře:

Okomentovat