Všiml jsem si, že spojka na motorce se "vypne" až při úplném zmáčknutí spojky + chybí vůle na spojkovém lanku. Začal jsem tedy tento problém řešit, neboť při delším zmáčknutí spojky začíná bolet zápěstí a obecně to není zcela pohodlné (nutnost zmáčknou páčku až na doraz).
Při demontování páčky, resp. čepu co ji drží v držáku na řídítka jsem byl překvapen.
Nějaký KOKOT (pravděpodobně absolvent fakulty strojní nebo ekonomiky) vyvrtal vedle díry pro čep další díru a prostor mezi nimi propiloval. Vznikla tedy jakási pseudodrážka, ve které se čep volně pohyboval.
|
KOKOT tuning |
Dále tam byla uplně jiná páčka (rozměrově odpovídala na DL 650 motorku), která byla však o něco větší, takže třela v místě otáčení o držák. Dohromady tento systém fungoval zcela nesprávně, ale aspoň spojka šla vypnout.
|
Vymačkaná páčka (jak v místě čepu tak i na hraně - dotyk s držákem) |
Sundal jsem tedy levý grip (kde dalším překvapením byla dobře obroušená tyčka od pádu na asfaltu) a držák vymontoval a nechal zavařit.
|
Obroušená tyčka |
Doma jsem poté vzal dremel a díry na zavařeném kusu vytvořil (byl částečně zavařen, takže nebylo třeba vrtat). A díky dremelu a jemného frézování jsem docílil přesnější obrobitelnosti nežli s vrtákem.
|
Zavařený, zabroušený a ofrézovaný držák páčky |
|
Komplet s novou páčkou |
Zbývalo už dát jenom nějakou povrchovku, rozhodl jsem se k černé vypékací barvě s postupným nánosem šesti vrstev.
|
Hotový opravený držák |
Poté následovalo seřízení spojkového lanka na patřičnou vůli a také jsem pro jistotu nastavit i šnekový mechanismus zasouvající tyčku do spojky. Problém nastal v tom, že jsem nemohl nastavit korektní vypnutí spojky. Příčina byla ve studeném oleji a hlavně faktu, že motor asi týden neběžel a lamely byly patrně slepeny. Po nastartování a lehkém zahřátí oleje seřízení spojky proběhlo již bez problémů.
Žádné komentáře:
Okomentovat