pátek 8. srpna 2014

Spojková páčka story

Všiml jsem si, že spojka na motorce se "vypne" až při úplném zmáčknutí spojky + chybí vůle na spojkovém lanku. Začal jsem tedy tento problém řešit, neboť při delším zmáčknutí spojky začíná bolet zápěstí a obecně to není zcela pohodlné (nutnost zmáčknou páčku až na doraz).
Při demontování páčky, resp. čepu co ji drží v držáku na řídítka jsem byl překvapen.
Nějaký KOKOT (pravděpodobně absolvent fakulty strojní nebo ekonomiky) vyvrtal vedle díry pro čep další díru a prostor mezi nimi propiloval. Vznikla tedy jakási pseudodrážka, ve které se čep volně pohyboval.
KOKOT tuning

Dále tam byla uplně jiná páčka (rozměrově odpovídala na DL 650 motorku), která byla však o něco větší, takže třela v místě otáčení o držák. Dohromady tento systém fungoval zcela nesprávně, ale aspoň spojka šla vypnout.
Vymačkaná páčka (jak v místě čepu tak i na hraně - dotyk s držákem)
Sundal jsem tedy levý grip (kde dalším překvapením byla dobře obroušená tyčka od pádu na asfaltu) a držák vymontoval a nechal zavařit.
Obroušená tyčka
Doma jsem poté vzal dremel a díry na zavařeném kusu vytvořil (byl částečně zavařen, takže nebylo třeba vrtat). A díky dremelu a jemného frézování jsem docílil přesnější obrobitelnosti nežli s vrtákem.
Zavařený, zabroušený a ofrézovaný držák páčky
Komplet s novou páčkou
Zbývalo už dát jenom nějakou povrchovku, rozhodl jsem se k černé vypékací barvě s postupným nánosem šesti vrstev.
Hotový opravený držák
Poté následovalo seřízení spojkového lanka na patřičnou vůli a také jsem pro jistotu nastavit i šnekový mechanismus zasouvající tyčku do spojky. Problém nastal v tom, že jsem nemohl nastavit korektní vypnutí spojky. Příčina byla ve studeném oleji a hlavně faktu, že motor asi týden neběžel a lamely byly patrně slepeny. Po nastartování a lehkém zahřátí oleje seřízení spojky proběhlo již bez problémů.



Žádné komentáře:

Okomentovat