Metaltec byl vytvořen právě pro speciální potřeby US armády. Více detailů lze vygooglit. Na YT je pěkné demonstrační video, které doporučuji zhlédnout:
Krásně přesvědčující je hlavně ta část, kde odstraní olej a zatěžují i nadále váleček. Protože je už na válečku nanovrstva metaltecu, který snižuje tření, tak se hnací motor stále točí i přes obrovskou teplotu, která vzniká, a zbytky oleje se vypaří. I poté stále motor jede, neboť nanovrstva drží a krásně klouže.
Existuje spousta odpůrců, kteří říkají věty typu "Jako Horst Fuchs, za chvíli nám uvaří vejce na kapotě auta", nebo "To je hloupost, to nikdy nemůže fungovat". Aneb tak to je, když se lidé vyjadřují k něčemu, čemu vůbec nerozumí. Hloupí lidé.
Osobně jsem se účastnil jisté vědecké konference, kde se probíraly různé technický výzkumy, a byla tam právě tato technologie. Sice ne pod tímto obchodním označením, ale úplně se stejným principem.
Nebudu zabírat do detailů, zkrátka, funguje to. Člověk co dělal v dané oblasti výzkum použil podobný přípravek pouze k ošetření čepiček ventilů (do kterých bouchá vačka) na závodní formuli. V motorovém oleji přípravek nebyl.
Poté ukázal dva stejné kusy, avšak jeden ošetřený a druhý ne. Na neošetřeném kusu bylo jasně patrné lehké opotřebení po několika závodech, kdežto ošetřený kus byl jako nový.
Příprava na odměr správného množství |
Vysávání oleje z motoru |
Odměrný válec má kapacitu 100 ml |
Nalévání metaltec do motoru |
Vyndaná hlaveň ze závěru |
Já mohu zatím tvrdit, že rám chodí natolik volně, jakoby byl stále ponořený v oleji (a to jsem přitom jenom stěny otřel navlhčeným hadříkem).
Díky za tip. Těším na popis vlastních zkušeností... :)
OdpovědětVymazatOsobně používám podobnou věc vyvinutou pro potřeby Ruské armády. Dle mě to bude naprosto stejná fičura. Všichni se smějí, já však vím, že to funguje. Vyrábí se to ve Finsku. V čechách existuje odnož fa RVS master, což jsou šejdíři na N-tou, od těch bych nekoupil nic. Nalil jsem to např do převodovky: přestala vyskakovat dvojka, ztichlo to a už to tak zůstalo.
OdpovědětVymazatJe to fajn, funguje to i na malé komutátorové DC motory Bühler? Nebo je na tyhle mikro motory potřeba nějaký jemnější olej. Samozřejmě chápu, že tam jsou ty podmínky a teploty úplně jiné. Ale tak pro jistotu se člověk raději zeptá. :) Ty motory nejsou úplně levné, tak bych si ho nerad odrovnal nesprávným mazáním.
OdpovědětVymazat