Tak konečně, po měsících čekání a pečlivého vybírání, nadešla ta pravá chvíle - obstarání si stroje vlastního.
Vyskytla se nabídka velice udržované SV 650 S, ročník 2000, ze Znojma. Inu tedy jsme se s přítelem Tyfím vydali do Znojma na jeho V-Stromu. Ihned co jsme dorazili, nás majitel přivítal oddychem se slovy "To jsem rád že jste motorkáři, tak nerad dávám 650ku projet začátečníkům!"... to ještě nevěděl, že jsem absolutní začátečník :D
SV 650 S, 2000 |
Dobré, po zkušební jízdě jsem se vrátil zpátky ke garážím, načež Tyf zvolal poněkud nejistě "Anubisu, doufám že to bereš, protože už s tebů jako se spolujezdcem nepojedu!"... aneb to je tak, když se rád kochám krajinkou vlevo-vpravo, a pak má řidič plné ruce práce mašinu držet v rovnováze :D
Mašinkou jsem byl natolik okouzlen, že jsem ji prostě musel vzít (navíc, pan majitel ji velice opečovával, takže byla / je jako nová).
Následovala cesta domů, ale napřed jsme se stavili v Lidlu na menší večeři, načež začalo venku pršet. Inu tedy, domů nějak dojet musíme, tak aspoň zmokneme (a já promoknu a promrznu, protože jsem s deštěm nepočítal).
Hnedka na první světelné křižovatce bohužel stroj začal zlobit. Zastavuji, dávám neutrál... chvíli stojím a naráz motor umřel. Přemýšlím, že jsem možná omylem rukou zavadil o "chcípák", tak nastartuju (zelená) a jelo se dále. Situace se ovšem opakovala zanedlouho na benzinze, kde jsme tankovali. Nedalo mi to, a začal jsem si průběžně motor testovat v různých otáčkách, načež jsem zjistil, že začíná vynechávat první válec.
Potom jsem si vzpomněl, že první řady SV 650 trpěly tzv. vodou na svíčce, protože hlava předního válce je těsně za předním kolem a všechna voda z okolí + z rostřiku kola jde na ni. Pokud je vody málo, tak se z hlavy odpaří, pokud je jí více, tak začne téct do kanálku pro svíčku. Tento kanálek má sice ještě odvodňovací kanálek, ale v této rychlosti proudění vody prostě nestíhal. Tím pádem VN z kabelu nešlo do svíčky, ale díky snížené dielektrické pevnosti šla většina energie skrz vodu do bloku motoru, a tak se směs v prvním válci nezažehla.
Cesta domů tedy probíhala pouze na dvojku při rychlosti cca 70 - 90 km/h s tím, že se stroj musel držet pořád v otáčkách (kolem 8k otáček), aby to druhý válec utáhnul. Občas se zapojil i první válec (to byl pocit, jakoby někdo při podsvětelné rychlosti střídavě zapínal a vypínal pohon nadsvětelný s inerciálními tlumiči nastavenými na minimum). Takže ruku na plynu jsem měl neustále vyčkávajíc, kdy přijde ona chvíle, a první válec se zapojí, abych mohl stáhnout výkon, jinak bych asi skončil mimo cestu (takový ruční PI regulátor). Chvílemi, když v nějakém úseku cesty nepršelo, tak se voda z prostoru svíčky stihla vyfoukat a válec naskočil (stačilo 15 minut bez deště a zase to chvíli jelo, dokud nezačalo opět pršet).
Cesta to byla vskutku divoká (dokonce se mi podařilo v zatáčce na dálnici chytit smyk na zadní kolo, když se náhodou zapojil přední válec). Aspoň jsou nějaké zkušenosti v dešti se strojem, který se chová jak se mu zachce.
Na druhý den ráno jsem šel tento problém vyřešit, tj. udělat menší úpravu. Voda v prostoru prvního válce stále byla, protože mašina nešla ani pořádně nastartovat (s trochou plynu ale chytla).
Druhý den po dešti, schneme v garáži |
Provedl jsem tedy výměnu svíčky za novou a voila! Motor chytá jako předtím! Sice s občasným blafáním do výfuku - asi proražená fajfka svíčky (ze snížené diel. pevnosti díky vodě).
Montování gumové krytky |
Namontovaná krytka (přesahuje hlavu válce a spodní část chladiče) |
Detail uchycení držáku krytky k sahaře |
Nyní je mašina v servisu pro seřízení karburátorů, kontrole ventilů a rozvodových řetězů a zjištění, co je příčinou blafání do výfuku - předběžná analýza říká, že to bude fajfka, která probíjí. Prostě běžné spotřební věci / závady.
Po tomto zásahu by měl být motor opět jako nový, protože je to opravdu držák a jen tak něco ho nerozhodí :)
Live To Ride |
Týjo, paráda. Ta oranžová tomu fakt sekne!
OdpovědětVymazatNo vono je to červená, lehce do oranžova. Ale foťák na mobilu to vzal jako oranžovou :)
OdpovědětVymazat