čtvrtek 23. ledna 2014

Punk's not dead, vy Volové!


Visací zámek - co více dodat, snad jenom to, že ve stejné sestavě hrají již přes 30 let a všichni jsou to inženýři z ČVUT. No a po vystoupení jsem se nechal zvěčnit s Hony Ušatcem, jenž pojídal domácí paštiku a zapíjel ji vínem =)
Z povzdálí
Hony a Pixies
Slečna to dotáhla rovných 8 metrů daleko

sobota 4. ledna 2014

Úprava palubního podsvícení na LED

Všechny nové palubovky mají jak podsvícení, tak i kontrolky řešené pomocí LED diod. Jelikož mám stroj poněkud postarší, mám žárovky. Je ale zvláštní, že varovná kontrolka přehřátí motoru je čirá červená LED se svítivostí tak 4 cd (odhaduji). Pravděpodobně v té době byly ještě výkonné LED příliš drahé, a tak se neosazovaly na všechno. Jako varovná kontrolka je pravděpodobně proto, že je namířeno přímo k hlavě řidiče a při výstraze si ji nelze nevšimnout (hodně oslňuje).
Nicméně, pro spolehlivost palubovky (a v případě že odejde nějaká žárovka a já nemusel rozebírat polovinu kapotáže) jsem se rozhodl postupně všechny žárovky nahradit LED.
Bílá 5mm LED v pouzdře pro žárovku v porovnání se žárovkou

pátek 3. ledna 2014

AST - palubní počítač nejenom pro motocykly

Celý projekt začal přibližně v březnu minulého roku, kdy mně kolega Tyf sdělil, že v dubnu jede na nějaké rallye a potřeboval by tripmaster. Inu, proč ne, trocha elektroniky, programování a inženýrského ducha a za měsíc měl na řídítkách funkční tripmaster s možností měřit teplotu a palubní napětí stroje.
AST1 - firmware ver. 1.1