čtvrtek 25. července 2013

Výměna CCFL trubice v LCD monitoru

Když odejde v monitoru podsvícení, je levnější většinou koupit novej a nebo rovnou nový LCD panel. Ovšem u tohoto se mi nechtělo ani jedno, neboť je to velký 22". Našel jsem tedy CCFL trubice, pár asi za 4 USD z Čínské lidové republiky.
Demontován TFT panel z panelu rozvádějící světlo
Stačilo tedy se dostat k vadné CCFL trubici. To spočívá v celém rozebrání panelu, opatrném oddělení TFT panelu a poté se již dá dostat k trubicím, které jsou nasunuty na plexiskle pro rovnoměrné podsvícení.

neděle 21. července 2013

Zalakování odřené nádrže

Když jsem si promáčknul nádrž od kolene, tak se v tom místě lehce odloupnul lak. Zalakoval jsem jej poté lakem na nehty, bohužel i přes něj to začalo reznout. Odfrézoval jsem tedy patřičný kus laku, odmastil, nastříkal plničem se základem a nakonec červeným lakem "corrida".
Ofrézovaný kousek
Chtělo by to použít tmel, neboť je nyní poznat prohlubeň po frézování, ale je zbytečné se s tím hrát.
To už bych mohl rovnou všechno opískovat a znovu nalakovat...

sobota 13. července 2013

Finální verze moto-zesilovače pro sluchátka v helmě

Problém je následující - většina telefonů má slabý audio výstup. Na sluchátka to stačí, ale když je kolem nějaký hluk, tak už moc hudba / řeč slyšet není, což je právě případ helmy za jízdy. Proto jsem se (již minulý rok) rozhodl postavit pro tyto případy externí zesilovač, který se zapojí mezi mobil a helmu.
Udělat zesilovač není problém, ovšem odrušit jej z rušení, které generuje zapalování a generátor, to už problém je.
Na následujícím obrázku jsou dva průběhy napětí v síti SV 650. Červený je měřen na hlavním napájecí svazku, který vede přímo do palubovky. Bohužel vede těsně kolem VN kabelu zadního válce (VN kabel doslova na svazku leží) a tak se do svazku kapacitně přenášejí napěťové špičky. Tohle poté leze do zesilovače a případně do napájení mobilu, což má za následek rušivý šum závislý na otáčkách motoru.
Bordel v napájení

středa 10. července 2013

Výlet na Ještěd, tentokráte se dvěma baťůžky!

Bylo to krásného dne, kdy se do Phy přijela podívat slečna H z hlavního města moravy - Brna, a tak bylo na mně, jakožto pražanovi, vymyslet nějaký ten program. Řekl jsem tedy, ať se nechá překvapit, ale ať si s sebou vezme nějaký šaty a pevnější boty (kombinace, která moc nejde k sobě, což?).
Naplánoval jsem večeři, jelikož přijela později odpoledne. A to rovnou v Café Imperial, což sem jí samozřejmě řekl až asi 20 metrů před restaurací :))

Číšníci byli přívětiví jako vždy, no a aby to nebylo málo, tak si pánové mysleli že jsme pár, a ihned po příchodu nám zapálili svíčku a nabízeli nějaká vínka. Bylo to velmi veselé :D
Hanča prohlásila, že nechce jinší jídlo nežli z Imperialu, takže asi chutnalo =)
A na druhý den, hezky napapaní, jsme si dali menší mototrip do Liberce -> Ještěd.
Uměle vytvořený kopec za dob soudruhů

neděle 7. července 2013

Big fire on petrol station...

Začalo to jako každý den - bylo hezky a Mick neměl co na práci. Tak jsme si řekli, že se pojedeme projet. Dali jsme si meeting na benzině, neboť bylo potřeba natankovat. Přijel jsem jako první, natankoval, zaplatil a celou tu dobu byl pozorován dvěma sličnými dívkami, jenž umývaly okna automobilům. No škoda, že nemám žádné okno.

Po chvíli dorazil i Mick a vypnul stroj, zatímco jsem si dával rukavice a helmu. Co se ovšem nestalo. Jak si zpátky sednul na svou Čezetu, tak pravým stehnem příliš přimáčknul kryt od akumulátoru, který se o něj zkratoval. No bylo to spousta dýmu a Čezeta musela rychle od stojanů pumpy, jinak by to byl parádní ohňostroj.
Nouzová náplast na akumulátoru

Caprica dostala IXIL Silencer!

Dlouho jsem přemýšlel, zdali pořídit laďák či ne. Vždy odrazovala cena (kolem 14k za kus trubky je opravdu hodně). Nakonec mi ale v motoservisu Trávníček poradili španělskou firmu IXIL, která vyrábí krásné laďáky za nízké ceny a snaží se vyrovnat značkám jako je Leo Vince, Laser...
IXIL Silencer

pátek 5. července 2013

Čištění svodů, aneb jak na zabarvené svody jednoduše

Jistě každý leštič to zná - mám pěkně nablýskanou motorku, ale ty svody to kazí. Nejdříve bych chtěl podotknout, že svody pravidelně nečistím, vlastně vůbec (jenom po dešti nakonzervuji), ale potřeboval jsem je očistit, aby se rovnoměrně opalovaly spolu s novým výfukem.
Pickling Agent na teplem obarvenou ocel

středa 3. července 2013

Kontrola kartáčů ve startéru

Najeto 69k km, rok výroby 1999, servisní knížka neexistuje. Jak to asi vypadá se startérem? Minulou sezónu v Itálii jsme zažili delší starty kvůli svíčkám a odcházející baterce, tak se startér docela zapotil.
Abych předešel obavám na každém delším výjezdu "jestli tento start nebude poslední", tak jsem se rozhodl sundat startér, rozdělat jej a zkontrolovat jeho stav. Drží pouze na dvou šroubech, takže to byla rychlovka.
Díra po startéru

Caprica má nové tlumiče! A nejenom to...

Přišlo jaro a s ním i větší servis Capricy. Po odježděném roku 2012 jsem zjistil, že je potřeba vyměnit olej a přetěsnit přední vidle, a také něco udělat se zadním tlumičem, neboť jízda s ním byla opravdu záživná. Veškerý servis provedl Moto Trávníček, jenž mohu jen doporučit.
Závažíčka, padací protektory, přední pneu, tlumiče, kapotáž...