středa 27. června 2012

Nové pneu, konečně!

Hurá, konečně jsem se odhodlal si nechat vyměnit zadní pneu. Borec mi tam obul Conti Road Attack (guma za 2.8k) a musím říct, že jak se to lehce ojezdilo, tak to drží na zemi jako přibité a v zatáčkách to konečně neukluzuje. Taky na dešti při bouřce se mi s tím nepodařilo dostat smyk (ano, lehce jsem to pokoušel, co to všechno vydrží). Stará guma by okamžitě uklouzla.
Nové pneu

pátek 22. června 2012

Ukončení semestru na chatě

Inu, školní rok je úspěšně opět za námi, a tak je to potřeba patřičně oslavit. Udělali jsme menší akcičku na Standově chatě, kde je ovšem přístup na moto poněkud offroudní...
Cesta byla mokrá, blátitá a ještě rozježděná traktorem

středa 20. června 2012

Chrastění v předním válci

Již delší dobu mě trápí podivný zvuk ozývající se z předního válce z levé strany (tj. kudy vede rozvodový řetěz). Zvuk se objeví pouze při zahřátém motoru a to pouze na volnoběh, při vyšších otáčkách (nad 2.5k) zmizí (a nebo není slyšet vlivem hluku motoru).

V servise mi bylo řečeno, že je to naprosto normální zvuk. Ale jelikož jsem člověk tvrdohlavý, a když se mi něco nelíbí, tak do toho prostě šťourám, dokud to není podle mých představ.
Zvuk je podobný jako u vytahaného rozvoďáku na feldě, a rozhodně třeba při jízdě městem z kopce (na neutral) je to docela do uší bijící. Kouknul jsem tedy na schéma, jak je řešeno napínání rozvoďáku a proč zrovna přední chrastí.
Schéma rozvoďáků a napínáků

sobota 16. června 2012

Červené proužky na ráfky a projížďka s M

Pořídil jsem si reflexní červené pruhy na ráfky kola, trochu pro oživení vzhledu moto. Na jedno kolo přijde celkem 8 proužků (z každé strany 4). Při lepení se musí dávat pozor na polohu proužku, aby držel oblouk spolu s ráfkem a zároveň aby nedocházelo k prudké změně polohy. Nějaké odchylky +- 2mm jdou přehlédnout za předpokladu, že jsou na větším oblouku (cca více než 20 cm).
Proužky na papíru

úterý 5. června 2012

Zvětšení výkonu ve středních otáčkách a USB zásuvka

Protože v některých státech musí motorka projít nějakým hlukovým testem na 2. a 3. převodový stupeň (při plné akceleraci), tak se Suzuki rozhodla z tohoto důvodu dát menší retardér pro tyto stupně (jinak by kvůli hluku neprošla testem).
Karburátorová verze obsahuje jednoduché elektronické zapalování, které snímá otáčky klikové hřídele a podle toho mění časování svíček (jednotka obsahuje časovou mapu předstihů pro všechny převodové rychlosti stejnou). Jakmile ovšem jednotka dostane signál, že je zařazena 2 nebo 3, začne pracovat podle jinší mapy, která má opožděné časování. Dochází tak tedy k poklesu výkonu motoru, protože není správně "naladěn".
Kabely v krytce pod nádrží vlevo jsou určeny k úpravě

pondělí 4. června 2012

Oprava SV650S po pádu

Po pádu byla rozbitá celá levá strana, tj. blinkry, zrcátko, kapotáž, řadička, stupačka, držák stupačky, kryt rozety a ohnutá řadicí tyčka v převodovce. Ta řadicí tyčka nemusela na výměnu, ale jelikož poškodila gufero, tak po zahřátí motoru začal kapat (a to hodně) olej. Nové gufero by bylo dočasné řešení, šla tedy i nová tyčka.
Dále byl motor, sání a karburátor plný oleje (bo asi 20 minut ležela na poli, než přispěchala pomoc na zvednutí - s jednou rukou bych ji nezvedl). To že olej natekl i do válců jsem poznal při startu, kdy se startér zasekl, jelikož nedokázal stlačit olej (ano, kapaliny jsou vskutku nestlačitelné).
Dohromady tato sranda (vyčištění, výměna gufera a řadicí tyčky) vyšla na 4.5k + 1k za svaření kapotáže.
Montování plexi